Keyword

Online trenutno

Imamo 84 gostiju i nema članova online

Dobro došli, gost
Korisničko ime Lozinka: Zapamti me

Dobri načini za naučiti djecu samodisciplini
(1 pregleda) (1) gost
Disciplina djece na pozitivan način.
  • Stranica
  • 1

TEMA: Dobri načini za naučiti djecu samodisciplini

Dobri načini za naučiti djecu samodisciplini prije 5 godina, 2 mijeseci #71

  • miki
  • VAN MREŽE
  • Administrator
  • Poruka: 86
  • Karma: 0
Samodisciplina je jedno od najvažnijih životnih vještina čovjeka. Mali problem uglavnom predstavlja to što se samodisciplina rijetko na pravi način prezentira djeci. Također se uglavnom primjenjuju neke taktike učenja samodiscipline koje su ponekad i kontraproduktivne po djecu i njihovo poimanje discipline.
Samodisciplina je jedna od ljudskih vještina koja će djeci u mnogome pomoći u životu a poglavito ako se tome dobro pripreme i nauče. U principu samodisciplina djeteta je jedan proces koji traje i s kojim se vještine unapređuju. Postoji dosta načina učenja discipline no jedan od prvih koji trebaju biti navedeni su stvaranje rutine kod djece i pravila ponašanja. Djeca trebaju strukturiran sistem i rutinu kako bi postali samo disciplinirani.
Trebaju postojati jasna pravila za domaćinstvo a također i jasne posljedice ako se pravila krše. Ovo kod djece potiče bolju organiziranost i izbor u kom je jasno razgraničeno što je dobro a što ne.
Raspored aktivnost je dobro provoditi svaki dan. Dobro je definirati kad se treba jesti doručak, umiti se, oprati zube i obući. Također je dobro napraviti rutinu koja će se primjenjivati poslije škole između poslova, zadaća i zabavnih aktivnosti. Jedna od najvažnijih rutina jest i kada treba ići spavati odnosno istaknuti važnost odmora i spavanja po čovjekovo zdravlje. San i spavanje je jedno od najvažnijih rutina i ono bi trebalo biti među prvima koje se izgrađuju kako bi djeca bila odmorna i mogla bez problema obavljati svoje školske i dnevne zadatke.
Kod autoritativnog pristupa djeci bitno je pružiti objašnjenje zašto se nešto mora napraviti. Na primjer ako se djeci kaže da moraju napraviti domaću zadaću poslije škole dobro je obrazložiti svoju izjavu kroz primjer „Dobro je napraviti zadaću poslije škole jer se nakon toga ima slobodnog vremena koje je i nagrada za rad i napravljenu zadaću“. Djeci je bolje obrazložiti razlog nego da moraju razmišljati „moram napraviti zadaću poslije škole jer je tako rekla mama“ što je zasigurno pogrešna postavka rutina i razmišljanja o njima.
Kroz igru dvoje ili više djece se također može uspješno educirati djecu o samodisciplini. Kroz igru je moguće uvidjeti specifične probleme kod djece a poglavito u njihovim reakcijama na probleme. Kroz igru se mogu djeca dobro pripremiti te ih to može spriječiti da reagiraju impulzivno. Djeca trebaju odgovarajuću kaznu za odgovarajuće ponašanje. Ponekad je to vrlo lako izvodivo te se jednostavno mogu neke stvari ako se koriste na neprikladan način i zabraniti. Kroz primjer korištenja kompjutera ako se on koristi pregrubo jednostavno se može izdati zabrana korištenja.
Pogrešno je s druge strane djecu stalno prisiljavati na neku disciplinu. Također je pogrešno to pokušavati kroz neki vid borbe ili agresivnog ponašanja jer ono nikako neće naučiti djecu samodisciplini.
Bolji način učenja samodiscipline je ponuditi djeci izbor kroz koji će naučiti kako napraviti zdravu i dobru odluku procjenjujući posljedice.
U izgradnji samodiscipline treba biti strpljiv i sistematičan. To je proces koji traje godinama i ne može se odjednom izgraditi. Samodisciplina je kao dijamant koji se polako brusi do novog oblika. Bitno je za odgovarajuće godine dob primijeniti odgovarajuću strategiju. Također je potrebno ići korak po korak. Kod male djece u dobi oko 6 godina mogu se koristiti i slikoviti prikazi rutina koji će biti okačeni negdje na zidu i koji će moći dijete podsjetiti na obaveze. Na primjer to može biti češljanje kose, pranje zuba, oblačenje i to u obliku sličica koje dijete razumije. Na kraju dijete će steći praksu da mu neće trebati podsjetnik.
Djecu treba pohvaliti i dati im puno pozitivne pažnje kada pokazuju svoju samodisciplinu. Ovakvim pristupom davanja djeci pohvale za stvaranje dobre navike povećava vjerojatnost da će takvo ponašanje i ubuduće ponoviti.
Za svaki posao koji djeca odrade bez podsjetnika dobro je uputiti pohvalu. Na primjer „Ponosan sam što si odlučio/la pospremiti knjige danas na svoju ruku“ ili „ Veliki je posao staviti posuđe u sudoper nakon jela i ponosan sam na to“.
Djecu ponekad treba naučiti vještinama rješavanja problema zajedničkim razgovorom. Dobar način je ponekad pitati djecu o njihovom mišljenju koje može postati ponekad i kreativno rješenje problema. Ponekad su neki problemi s jednostavnim rješenjem amo treba porazgovarati s djecom. Na primjer stići se obući ujutro za školu se može jednostavnim pomicanjem sata za pet minuta ranije i slično. Složeniji problemi zahtijevaju ponekad i više pokušaja i pogrešaka dok se ne dođe do zadovoljavajućeg rješenja problema.
Djeca gledaju nas roditelje kako se ponašamo u situacijama i tako reagiraju. Samodisciplina je jedno od također efikasnih načina učenja djece, znači sa svojim primjerom učiti kako se nešto radi. Ako mi kao odrasli radije gledamo seriju nego pravimo večeru to isto će i djeca raditi.
Ako ujutro bauljamo neobučeni, nepočešljani po kući, to isto će raditi i djeca.
Sistem nagrađivanja također može biti odličan način za izgradnju nekih samodisciplina kod djece. No to se može koristi neko vrijeme ali kratkoročno. Ima dosta nagrada koje ne moraju biti novac, kao što su neke privilegije, malo više vremena za kompjuterom ili slično kako bi se djeca motivirala i izgradila svoj sistem discipline.
Stazama Don Kihota
Zadnja izmjena: prije 5 godina, 2 mijeseci od miki.
  • Stranica
  • 1
Vrijeme za pravljenje stranice: 0.15 sekundi